2022
Aquaponia
Ideea de bază este de a crea o acvaponie mică pentru a demonstra și ilustra modul în care două specii diferite (plante și pești) se întrețin reciproc, deoarece acvaponia este un sistem închis bazat pe cicluri naturale.
|
Frumusețea microcosmosului!
Elevii implicați în proiect mai întâi dobândesc cu ajutorul profesorului cunoștințele necesare despre subiect, de la prelevarea de probe biologice până la observarea microscopică.
|
|
Remodelați și recolorați!
Cu ajutorul finanțării Științescu, doresc să realizeze un proiect prin care să-i învețe elevii participanți să lucreze cu table de desen și cu o mașină electrică de discus.
|
„ÉkszerÉsz”
Fabricarea bijuteriilor și prelucrarea metalelor pot face legătura între multe domenii de design diferite, astfel încât proiectul nostru „ÉkszerÉsz” poate fi văzut ca un fel de activitate complementară, care nu face neapărat parte din programul școlar, dar care este foarte interesantă și utilă pentru elevi.
|
|
Cursuri de programare pentru mici și mari
Dorim să dezvoltăm și să le arătăm copiilor libertatea de a fi creativi și curioși și de a gândi în mod inovator.
|
![]()
SMART Buddies
Cu ajutorul finanțării Științescu dorim să creăm un mediu de lucru în cadrul atelierului de fotografie din Clubul Copiilor Cimbora, unde elevii pot învăța despre tehnologiile actuale de fotografiere și pot crea proiecte moderne.
|
|
Managementul talentelor. Reproducerea în trecut și în prezent
Este prevăzut realizarea și desenarea de secțiuni tradiționale cu ajutorul unei prese grafice, dezvoltând astfel vederea în spațiu și motricitatea fină, precizia și concentrarea participanților.
|
Viața pe apă!
În calitate de profesor de sculptură, consider că este foarte important ca orele de sculptură să le ofere studenților posibilitatea de a încerca tehnici noi, mai degrabă decât bazele tradiționale ale realizării de modele.
|
|
Ambasadorii fizicii
Scopul principal al proiectului este promovarea și înțelegerea științei în orașul Odorheiu Secuiesc și în școlile din mediul rural.
|
Realitatea virtuală tangibilă
Echipa proiectului a prevăzut achiziționarea unui echipament suplimentar pentru a continua dezvoltarea VR și formarea în domeniul modelării 3D pe care au început în anul precedent al programului Științescu.
|
2021
Instrumente speciale – muzică pentru toată lumea!Elevii implicați în acest proiect au dobândit în primul rând cunoștințe necesare despre subiect și despre instrumentele de muzică specifice, foarte moderne cu ajutorul unui profesor. |
Instrumente speciale – muzică pentru toată lumea!Elevii implicați în acest proiect au dobândit în primul rând cunoștințe necesare despre subiect și despre instrumentele de muzică specifice, foarte moderne cu ajutorul unui profesor. |
|
|
||
Crearea conținutului virtual în programele 3DScopul principal al proiectului este de a crea imagini care pot fi vizionate în realitatea virtuală. Conținutul astfel creat a fost prezentat în cadrul cursurilor școlare cu ajutorul căștilor Oculus Quest 2, în prezent cel mai performant instrument al tehnologiei VR. |
Lumea desenului digitalCu sprijinul finanțării primite a fost înființat un curs de desen digital pentru elevii care vizitează Clubul Copiilor Cimbora, pentru a oferi o perspectivă asupra artei digitale și pentru a învăța elementele de bază ale acesteia. |
|
|
||
Textile inovatoarePentru echipa proiectului programul Științescu le-a permis să dobândească o cunoaștere profundă a reciclării prin experiență. |
Geocaching & Metal DetectingScopul proiectului este de a lega cunoștințele de geografie, istorie și fizică de plimbările în natură și de protecția mediului prin intermediul jocului Geocaching. |
|
|
||
![]() Dezvoltarea competențelor digitale și folosirea tablei inteligente pentru profesori din regiunea Odorheiu SecuiescProfesorii care au participat în proiect au învățat metode de planificare a lecțiilor, de gestionare a lecțiilor, de raportare, de relaționare cu elevii și de munca în echipă. |
„Fizikatarzis”Scopul principal al proiectului era promovarea științelor. Prin intermediul unor experimente interesante, spectaculoase și interactive au oferit celor aproximativ 300 de participanți informațiile de bază de care au avut nevoie pentru a înțelege fenomenele pe care le întâlnesc în viața de zi cu zi. |
|
|
||
Animație interdisciplinarăProiectul a oferit o introducere profesională al elevilor de liceu în animație oferind și celor interesați astfel o îndrumare spre o profesie. |
2020
Pregătirea pedagogică și metodologică a cadrelor didactice pentru educația digitalăParticipanții la proiect participă la un training de competență digitală de 8 ore. |
ElectronÎn cadrul proiectului au continuat modernizarea departamentului de electronică în cadrul Clubului Copiilor Cimbora, achiziționând echipamente de laborator și laptopuri pentru a oferi educație de calitate în domeniul electronicii. |
|
|
||
GeoTour 2021Scopul proiectului este de a lega cunoștințele de geografie, istorie și fizică cu plimbările în natură și cu activități de protecția mediului prin intermediul jocului Geocaching. |
2019
Seismologie aplicată – cercetătorii viitoruluiElevii implicați în proiect au dobândit mai întâi cunoștințe necesare despre acest subiect cu ajutorul profesorilor lor. |
Fizica magică – Dacă fizica este cu noi, cine este împotriva noastră?Scopul principal al proiectului a fost promovarea științelor. Prin intermediul unor experimente interesante, spectaculoase și interactive, au oferit celor aproximativ 300 de participanți informațiile de bază de care au avut nevoie pentru a înțelege fenomenele pe care le întâlnesc în viața de zi cu zi. |
|
|
||
GeoTourScopul programului a fost să leagă lecțiile de geografie, istorie și fizică de plimbările în natură și de protecția mediului prin intermediul Geocaching. |
Programul U-Hub Științescu: competiție interdisciplinară de inovare și dezvoltare de produse în echipă și program de mentoratÎn cadrul programului într-o prima fază au înscris echipe cu câte o idee de produse IT. Aceste idei au intrat într-o competiție în urma căreia au fost selectate trei idei. |
|
|
||
ToNYÁKÎn cadrul proiectului a avut loc modernizarea laboratorul de electronică din cadrul Clubului Copiilor Cimbora, achiziționând echipamente de laborator, instrumente și componente pentru a oferi educație de calitate în domeniul electronicii. |
![]() Tabăra de fotografieÎn cadrul proiectului a fost organizat cea de a cincea ediție de tabără de fotografie. În cadrul taberei, copiii au învățat cum să creeze și să anime figuri tridimensionale din lut. |
|
|
||
Zeyk TVEchipa proiectului a achiziționat echipamente și instrumente pentru funcționarea televiziunii Liceului Tehnologic Zeyk Domokos (Zeyk Tv). |
„Prieteni Verzi”Scopul proiectului era ca elevii să învețe despre mediul înconjurător, să le îndrume să protejeze și să descopere frumusețea naturii. |
2018
![]() Tabără de fotografiereAu organizat o tabără de fotografiere în munți pentru 22 de participanți. Copii au avut șansă să pune în practică ce învățase în teorie. |
![]() Concurs de echipă și program mentorat interdisciplinar și de dezvoltare produse ITAu organizat un program mentorat interdisciplinar și de dezvoltare IT, după aceea un concurs pentru 4 echipe de tineri. |
|
|
||
Planetariu digital – viitori astrologiAu construit primul Planetariu în regiune. Au ținut (și vor mai ține) prezentări pentru grupuri școlare. |
Oao! Totu-i fizică!Profesorul de fizică și echipa sa de liceeni au pregătit și au organizat 3 evenimente de mai multe ore în care au arătat pentru cei interesați 25 de experiențe interactive din lumea fizicii. |
|
|
||
![]() VRtheFutureCu ajutorul tehnologiei Virtual Reality participanții liceeni au creat propriile lor spații virtuale de 3 dimensiuni în care se putea intra cu ajutorul ochelarilor VR. |
![]() Cu GPS în naturăProfesorul a introdus tinerii în lumea geocatchingului, unde ei puteau să învețe folosind tehnica de azi prin jocuri de căutare de comori pe trenuri patrimoniului construit și ținte naturale care merită văzute. |
2017
![]() Academia 3DCursurile numite Academia 3D au fost adresate liceenilor, care a trebuit să aplice participarea în program. Tema aplicației a fost planificarea unui obiect 3D. |
![]() Meșterirea este bunăPe parcursul proiectului s-au desfășurat 3 workshopuri cu implicarea elevilor din Liceul Tamási Áron pe următoarele teme: construcție de senzori electronici, construcție de sursă de alimentare și de lampă electrică, competiție de practică. |
|
|
||
Cercetașii AstronomiScopul lor primordial a fost să cheme cât mai mulți cercetași și tineri din regiunea Odorhei, ca să-i ofere o experiență aparte, care își stârnește interesul pentru o știință atât de frumoasă, străveche și misterioasă precum astronomia. |
Asta-i gaz! Știința merge acasăScopul proiectului a fost popularizarea științei. Ei au dorit să stimuleze curiozitatea a mai mult de 600 de participanți față de științele fizicii cu experimente interesante, agreabile, spectaculoase și interactive. |
|
|
||
![]() Tabără de fotografiePe parcursul proiectului a fost organizat o tabără de șase zile, în cadrul căreia s-a desfășurat o educație de fotografie de la teorie până la practici interactive. |
![]() Lego Mindstorms Ev3Scopul proiectului a fost introducerea jucăușă a copiilor în lumea științei. Proiectul a oferit oportunitatea pentru copii să programeze, să construiască și să testeze exerciții din tehnologia robotică. |
|
|
||
![]() U-Hub: Concurs și program de mentorat interdisciplinar, Scopul proiectului a fost promovarea profesiei IT. La program s-a putut înscrie echipe formate din liceeni cu o idee de produs IT inovativ. |
![]() VRSpaceAm introdus elevii participanți în tehnologia Virtual Reality. Proiectul nostru sa bazat pe site-ul cospaces.io, care permite crearea unor spații tridimensionale și jocuri, o lume creată de ei. Elevii au avut posibilitatea să experimenteze jocurile scrise de ei cu ajutorul ochelarilor VR achiziționate în cadrul proiectului. |